Zadovoljna.si
kitajska, politika enega otroka - 4
Novice

Oče objavil fotografijo, ki je šokirala svet

Z.C.
29. 03. 2013 15.07
104

"Politika enega otroka", ki so jo na Kitajskem uvedli pred 33 leti, staršem ne dovoljuje, da bi se svobodno odločali o številu svojih potomcev. Kljub temu se je mlad par, ki že ima enega otroka, odločil, da nenačrtovane nosečnosti ne bo prekinil in svojemu drugorojencu omogočil, da se rodi, čeprav na skrivaj. Žal je za nosečnost izvedel sosed, ki je za bogato nagrado o "kršitvi" para obvestil oblasti. Par je zaradi "kršitve" čakala visoka kazen 30 tisoč evrov ali prisilni splav.

kitajska, politika enega otroka
kitajska, politika enega otroka FOTO: Reuters
Nesrečni par, ki je pričakoval drugega otroka in s tem kršil "politiko enega otroka", ki na Kitajskem velja že od leta 1980, se je znašel pred strašno odločitvijo. Pravzaprav ni imel na izbiro veliko možnosti, saj denarja, da bi plačala kazen, nesrečna starša preprosto nimata. Tako so oblasti pred dobrim tednom odredile prisilni splav s smrtonosno injekcijo. Mati je bila že v sedmem mesecu nosečnosti, in kot poročajo tuji mediji, ki so objavili vest, bi otrok lahko normalno preživel tudi zunaj maternice. Oče nesrečnega otroka je obupan in zgrožen v znak protesta objavil na spletu fotografijo svojega otroka: "Prekršila sva zakon o omejitvi otrok in država bi morala kaznovati naju z ženo, ne pa nedolžnega bitja, ki so ga za kazen ubili!"

Okruten ukrep

"Politika enega otroka", ki na Kitajskem omejuje število otrok v družinah, že od uveljavitve leta 1980 povzroča nemalo težav. Uvedena je bila kot začasni ukrep omejevanja števila prebivalstva, ki je v sedemdesetih letih skokovito naraščalo, a kaj kmalu je postalo jasno, da se bo ohranila dlje časa. Čeprav je kitajska vlada s strogimi omejitvami številne družine obvarovala pred hudim pomanjkanjem, so stroge omejitve privedle do prisilnih splavov in sterilizacij, čeprav sta oba posega na Kitajskem uradno prepovedana. Zakonci, ki ne upoštevajo ukrepa, morajo plačati zelo visoko denarno kazen, izgubijo službo, so pa bili tudi primeri, ko jim je vlada zasegla celotno premoženje.

kitajska, politika enega otroka - 4
kitajska, politika enega otroka - 4 FOTO: Profimedia

Pridružite se nam na Facebooku, to lahko storite s klikom na

KOMENTARJI (104)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ne jst pa ne razumem!!!bolani so in to kar so uvedli jim ni za odpustit!če se partnerja odločita imeti več otrok je to njijun problem in kako jih bosta vzgajala,nahranila tudi!! groza kar delajo res groza.....nimam več besed res!!
js razumm da morjo bit taki ukrepi...samo ne u 7 mesecu nosečnosti!!! zato sta kriva tudi starša sama ker sta vedela kakšna je kazen...je pa res grozno da je mogel utrok umreti čeprau ni nič kriu....!
Kitajska je bila prisiljena uvesti omejevanje rojstev, ker država ni bila sposobna preživeti takšnega števila prebivalcev.. Če ne bi bilo tega ukrepa, bi jih bilo danes preko 2 milijarde. Bolj humano je uvesti prepovedi in kontracepcijo, kot pa sprožat še večjo revščino, nemire pa tudi verjetne vojne za ozemlje. Ta par se pač ni držal pravil, ki so v njihovi družbi.Pri nas takšni ukrepi niso potrebni, ker imajo pametni ljudje toliko otrok, kolikim lahko nudijo ustrezne pogoje življenja. Kontracepcija je dostopna vsem, pri nas in na Kitajskem in ni potrebno pobijanje otrok pri 7 mesecih.
Nataša Colja 04. 04. 2013 14.01
grozno, da se ti scufa.
Res je, nasilni splavi so pri njih normala. Ker pa starši ponavadi želijo da bo tisti eden in edini potomec moškega spola (da bo lahko kasneje skrbel za družino), punčke še večkrat namerno splavijo. Zato pa imajo zdaj 20-30 letne moške, ki si ne morejo najt žensk. Ker jih ni. Mogoče so pri njih res potrebni ukrepi za zmanjšanje populacije, ampak tale politika je šla v napačno smer.
Res je težko da tik pred rojstvom mora umreti,samo če pogledamo tiste otroke ki po smeteh iščejo hrano pa od lakote umirajo ki jim nimaš kaj dati za jesti, ti pa tudi prizadene
grozno je, ja ampak po drugi strani so pa ukrepi za manjšanje populacije nujno, ker je ljudi MNOGO preveč na svetu - naravo smo že skoraj čist uničili zaradi svojih potreb.
Zaposli se pri Bill Gatesu in podobnih tičih....
to je grozno!! če se jaz postavim v njihovo kožo, me spreleti srh. vedno sem si želela vsaj dva otročička in da bi mi to preprečili?? samo enkrat se živi...jaz se izselim drugam, definitivno... :(
in kam se naj izseli pol milijarde Kitajcev ?
Če bi jih vsaj pol šlo še drugam bi jih bilo pol tudi na Kitajskem manj in te politike ne bi bilo potrebno več upoštveati, kajne?
To se dogaja,ker imajo menda preveč otrok.Če mene vprašate bi morali,če že mora biti tako,otroke dati v posvojitev,ne pa,da jih morijo.Tale svet se suče v zmeraj bolj nasprotni smeri.Se ne čudim,da se Antarktika tali...
brezveze
Populacija pada tudi zaradi naravnih razlogov, in seveda tudi človekovega vpliva, ne samo trapastih zakonov, temveč tudi zaradi rabe razni snovi, ki povzročajo neplodnost, tudi cepljenje, denimo proti HPV povzroča neplodnost (cepiti želijo tako deklice kot fantke), GSO hrana povzroča neplodnost. In še kaj se najde. Po drugi strani pa, ezoterika uči, da ko število neke vrste, človeške ali živalske, do že mejni prag, ki je 8 milijard, narava sproži proces hitrega zmanjšanja populacije na minimum, ...to se dogaja s koncem vsakega velikega cikla, in začetku novega, ...to se je zgodilo prejšnjim civilizacijam, in se bo sedaj tudi naši, saj je že dosegla ta prag.
..narava,ki je bog...točno!!...ne pa človek,ki jemlje delo le tega v svoje roke!!
da mi enkrat samkrat ne vzameš aspirina, če misliš da je narava bog.
...kdo pa je??...človek??...papež??
in zakaj se vseskozi borimo proti naravi? Gradimo jezove, da nam ne poplavi hiš? Gradimo mostove, da premostimo grabne? Zakaj smo zatrli črne koze, popolnoma naravno stvar? Izvoli v Potočko Zijalko in bivaj z naravo, če si res mnenja, da človek ne sme postavljati zakonov.
....pazi,da ne padeš vznak....tudi TI prihajaš od tam!!!......razen,če nisi z antaresa??....neeeeee!!!...od tam ne prihajajo omejeni osebki t visoko nabitim egom!!!
Jaz se vsaj ne pretvarjam in ne obtožujem v smislu, češ zakaj - citiram: človek, ki jemlje delo boga (narave, po tvoje) v svoje roke? Patetično do nezavesti, da nekdo napiše tak post na izredno naravno stvar, ki se ji reče tipkovnica.
In jo pošlje po izredno naravni stvari - računalniku po še bolj naravnem internetu :D
Slika pa taka, zablurana do konca. Sicer pa neumni zakoni, ...vprašanje kaj je s primeri dvojčkov, trojčkov itd. O tem se namreč ne piše. Očitno takih primerov uradno na Kitajskem ni. Da, zaradi trapastih zakonov izgubiš vse, ni nič novega, po vsem svetu je ničkoliko variacij, celo pri nas.
ZN sami pravijo, da bo svetovna populacija začela padati leta 2050. Rast populacije ni eksponenten saj se ustavlja. V "razvitem" svetu se rodi maj otrok kot ljudi umre, populacija se niti ne zamenja. Podobno je v državah "tretjega sveta", kjer imajo več otrok vendar je povprečna življenska doba krajša zaradi nizkega standarda, kar pomeni več otrok se rodi ampak jih tudi več umre. Kdor pa misli da nas je preveč naj začne pri sebi.
.....v sprane glave to ne gre!!!
odpri oči, dobro povedano. Zdaj pa še povej, kaj je bolj humano - kontrola rojstev, ali rojstva in čakanje, da narava z lakoto in boleznimi, pa še kakšno vojno poskrbi, da se rast ustavi??
.....a si ti svojo družino sam načrtoval??...sam kontroliraš družinski prirast,ali ti kdo z zakonom odreja,koliko vas bo??!!
Manj otrok je tudi zato, ker ljudje niso neumni, da bi imeli otroke v takem svetu, kjer se jim ne obeta nič dobrega, so brez prihodnosti, itd.
vohunček - meni jo odreja zdrava pamet in finančni položaj. Če zdrave pameti ni, potrebujemo zakone. Nikjer ne piše, da se je prepovedano dotikati likalnika, pa vendar se ga ne dotikamo, ker vemo da je vroč (no ja, le nekateri potrebujejo napis: Warning - it's hot!)
Samos75 ...ja to bo....še med vojno so jih delali in rojevale....na bojišču,če je bilo treba...
..pejt no,skis...!!! osveščenost je najbrž tvoje drugo ime....planiranje pa priimek!!?
Bo že držalo, vohunček. Sicer bi mi bil plan B za eno nogometno moštvo otrok in "gospodinjenje" doma :P
Evgeniki so napisali ta zakon. Med tem ko pobijajo otroke imajo oni po več kot 5 otrok, hinavci. Mimogrede populacija v Kitajski upada, drastično. Zaradi tega zakona je preveč moških in zelo malo žensk, ker so pari hoteli imeti moškega naslednika. Najbolj poseljena država ni kitajska ni niti med top 10, prva je nizozemska.
....nekateri razumejo¨!
Nekateri tule ne razumejo eksponentne krivulje.
Nekateri ne vedo, da se populacija ne dviguje eksponentno. Lahko si pogledaš kar uradne podatke od ZN.
Populacija Evrope 1950 549 mio, Kitajske 555mio. Populacija Evrope 1995 727 mio, Kitajske 1222 mio, pa so že 15 let prakticirali to politiko. Si še prepričan, da ni bilo eksponentno?!
Leta 1960 je bila stopnja rasti prebivalstva v kitajski 1,83%, leta 1961 -1,02%, leta 1970 2,76%, 1975 1,77% , 1995 1,09%, 2011 0,47%. Stopnja rasti prebivalstva za EU 0,16 na Irskem 1,77% se pravi več kot na Kitajskem, Francija 0,50%, VB 0,56%, Slovenija -0,16% (ja MINUS pa nismo imeli takih zakonov kot noben v evropi).
odpri oči, še vedno ne štekaš? Večje, kot je osnovno število, večjo rast števila ljudi pomeni %. Če je bilo recimo leta 70 milijardo kitajčkov, pomeni 2,7% več 27 milijonov več! Če je bilo ircev 4 milijonov, je to le 68.000 več. In Irska je imela v preteklosti dva huda padca prebivalstva, več jih je po svetu, kot na Irskem. Če imaš 100 in dodaš 1%, je to 101. Če imaš milijardo in dodaš samo 1% je to 10 milijonov več!!!
Aha ... 1% na 100 je linearno, 1% na milijardo pa eksponentno. Hvala. Lepo si to razložil.
2 na kvadrat je 4. štiri na kvadrat je 16. 16 na kvadrat je 256. Nariši, vtipkaj population growth over last 500 years in boš dobil zelo podobno krivuljo!
zakon je zakon
V ZDA je včasih bil zakon da črnci niso ljudje. Nemoralen zakon se mora kršiti.
odpri oči in poglej koliko jih je. 1,2 milijarde. Recimo, da jih ima samo 600 mio v rodni dobi po 3 otroke. Pomeni, da ima 3 otročke še 300 milijončkov parov. In s čim jih boš nahranil?!
Da se populacija samo zamenja se pravi ostane stabilna bi vsak moral imeti 2.1 otroka, tu se upošteva, da ni vojne in nesreč, bolezni, kar pa v realnem svetu je. Svetovna populacija bo začela upadati, drastično čez 20 let (podatki ZN, ne govorim na pamet).
Jasno, da populacija upada, kmalu bodo dovolili 2 otroka. Ukrep je začasen. V prejšnem postu je bilo le prikazano, kaj se zgodi, če ni kontrole nad številom otrok. Pri tako ogromni populaciji, s tradicionalnimi vrednotami - otrok čimveč, je bil žal tako drastičen ukrep edina možnost. Kitajska se je v tem času razvila, spremenila se je tudi miselnost.
Ata, smo senilni? Že zdaj imajo veselje z dezertifikacijo, onesnaženjem in erozijo. Naravna bogastva izkoriščajo preko vseh mej! Ne moreš direktno aplicirati površine! Sahara ni ravno majhna, Aljaska tudi ne, pa mi povej, koliko Ljudi tam lahko preživi! Njihov Gobi v petih letih zraste za celo Slovenijo!
....skrajno fašištičen zakon!.....skrb za uravnovešanje ,oziroma vzdrževanje števila prebivalcev,bi lahko urejali drugače......recimo z osveščanjem o kontracepciji.......ampak ,to je pa že druga zgodba.....in ..lahko je biti pameten,če sam ne živiš v tako zagamanem sistemu.....še ne...!!
osveščajo že, a naj začnejo še olagume natikat? Vedela sta za zakon, vedela sta tudi, kako nastanejo otroci, če jima je ratalo ta prvega narest! Malo odgovornosti prosim.
Raznim Vivianam - kdo je večji egoist, tisti, ki pravi, da ima vsak pravico početi kar mu paše, ne glede na posledice za družbo ali tisti, ki je zmožen pogledati preko svojega plota in oceniti svoja dejanja skozi prizmo družbe?! Seveda, tudi meni bi morda pasalo naklepat 5 otrok, potem pa "gospodinjit" in čakat, da mi država nakaže vsak mesec. In dat s tem zgled svojim 5-im otrokom, kako lepo skoz priti, brez trapanja s šolo, prispevki, dohodninami, magisteriji in 10 urnimi delavniki. Če se polovica planeta odloči funkcionirat na opisan način, imamo pred seboj še 20 let. Seveda, glavno, da jaz lahko, za druge pa ... whaterer
....seveda...govorimo o egoizmu!!!???....in o tem,naj bi ne počeli kar želimo!!???....kaj hudiča pa dela tisti krucifiks,ki si je zmislil tak zakon?? in ostali,ki so mu kimali!!!??
Če imaš pravico, da delaš kar hočeš (in tu spada odgovornost za svoja dejanja), ne boš dobil denar od države saj ti nimaš pravice zahtevati, da ti nekdo drug da njegov denar, ker si pač nesposoben. Veš koliko bi se stvari spremenile, če bi vsak moral prevzeti odgovornost za svoja dejanja. Sedaj vsi kričijo "naj država nekaj naredi", kar pomeni naj država ukrade drugim da meni da.
vohunček, dihaj. Ali res misliš, da je kitajska vlada to naredila iz golega egoizma? Morda so bili egoistični le v toliko, da jih je leta 1980 zaskrbelo, da bodo njihove lastne otroke čez 20 let poteptale 3 milijarde kitajcev! Ne bodi smešen.
....lahko je flancati bedastoče,če nisi del nekega sistema in se te trenutno še ne tiče!!
odlično povedano, vohunček, ker si uporabil besedico "trenutno". Počakaj 50 let. Danes nas skrbi, da bomo pozdravljali "dobar vam dan", takrat nas bo skrbelo, da bomo pozdravljali ni hao!
Sandi Sterkuš 31. 03. 2013 12.27
Zadeva je kruta do amena. Ampak, zakaj hudiča, sta pa rinila z glavo skozi zid???? Dobro sta vedela, kaj ju čaka, pa ni splavila takoj na začetku... Pa s tem nikakor ne podpiram te nasilne prekinitve, na koncu nosečnosti. Tista kazen, 30.000 evrov, se mi pa zdi za lase privlečena. Da niso v igri ruani, ali kaj že imajo za eno valuto?
Grozno, vendar dam kitajski vladi prav. Če pogledajo skozi prste enem paru, ima enako pravico ostala polovica milijarde. Enako pravilo bi morali sprejeti še v prenekaterih državah, morda dovoliti max dva otroka, ker naš planet enostavno ne prenese takšne množice. Že res, da v "razvitem" svetu pomečemo stran ogromne količine hrane, ki bi jo lahko "donirali" tretjemu svetu, toda to ne reši problema, še zdaleč ne. Kvečjemu ga poglobi - več prebivalstva, manj umrljivosti, še več prebivalstva, še večje potrebe po hrani, z razvojem še po energentih. Vlaganje v izobraževanje, osveščanje, DA, slepo metanje v vrečo brez dna - nikakor.
zakaj pa še v prenakaterih? Vsi živimo na isti zemlji. Torej naj velja pravilo za vse. Sigurno nas je preveč.
Takole bom rekel. Ne glede na vso zgražanje in okrutne postopke se mi zdi, da je to kar delajo, pravilno. Nihče ne pomisli, kaj bi bilo, če pravila enega otroka ne bi bilo. Si predstavljate? V kratkem bi dobesedno preleteli 10 milijard ljudi, nastopila bi prehrambena kriza, vojne ... Koliko nedolžnih bi pa šele takrat umrlo? Glejte malo na večjo sliko in pričnite se že zavedat, da planet, na katerem živimo, ni neskončen!!!
Petra Vidovi? 31. 03. 2013 11.50
Čeprav mi kar solze grejo v oči, ko berem take članke, ti tam prav...
Žal to niso idiotizmi, ampak dejstva. Dve milijardi ljudi je podhranjenih, še milijarda več jih živi pod pragom revščine, statistika pa kaže, da kljub vsemu naštetemu število prebivalstva še kar nevzdržno raste. Vsakemu je očitno, da brez odločnih ukrepov in odmikov od zdajšnjega stanja drvimo v nov svetovni konflikt.
viviana, če bi bila kolektivna zavest človeštva močnejša od egoizma, bi bil svet lepši. Tudi meni je hudo za tega otroka, toda - če dovolijo njima, morajo dovoliti ostalim!!!
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1076