Zadovoljna.si
Danes bogate povzpetneže spodrivajo 'duppieji', ki so brez službe in komaj plačujejo položnice.

Novice

Trendi izrazi, ki jih moramo poznati

T. G.
12. 01. 2010 18.45
1

So vam kaj znani izrazi 'duppie', 'stagging' ali pa na primer 'sexting'? To so nove besede, ki jih bomo v prihajajočem letu morda celo uporabljali, saj se nanašajo na nove pojave v naši družbi.

Vsakdanje življenje rojeva nove in nove besede, ki izražajo duh sodobne družbe.
Vsakdanje življenje rojeva nove in nove besede, ki izražajo duh sodobne družbe.FOTO: iStockphoto
Noben jezik ni imun na nove izraze, ki se vztrajno 'rinejo' v besedišče. Na novo izumljene besede so še posebej popularne med mlajšimi generacijami, ki so pogosto tudi vir teh novotarij. Zato je dobro vedeti, kaj posamezni izrazi pomenijo, da boste lahko sledili družbenim trendom na področju komunikacije.

Beseda zveza leta je 'unfriend'

Vsako leto New Oxford American Dictionary razglasi besedo leta. Beseda leta 2009 je izraz 'unfriend'. 'Unfriend' je glagol, ki pomeni izbrisati nekoga s seznama svojih prijateljev na socialni spletni mreži, na primer na Facebooku.
Oxford University Press vsako leto spremlja razvoj angleškega jezika in izbere besedo, ki najbolje odraža razpoloženje v tekočem letu.

Danes bogate povzpetneže spodrivajo 'duppieji', ki so brez službe in komaj plačujejo položnice.
Danes bogate povzpetneže spodrivajo 'duppieji', ki so brez službe in komaj plačujejo položnice.FOTO: iStockphoto

Med najbolj vročimi in trendi izrazi, ki si jih morda velja zapomniti, so:

1/ Duppie: Je izpeljanka iz znanega izraza japi ('yuppie'). Vendar ne gre le za majhno razliko med izrazoma, saj 'duppie' predstavlja veliko družbeno spremembo. Beseda japi, ki je nastala v začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja, je izpeljanka iz besedne zveze 'young urban professional' (mlad mestni profesionalec) – označuje povzpetniške tridesetletnike z dobro plačanimi službami, ki radi razkazujejo svoj finančni status, tako da kupuje drage stvari in se ukvarja z dragimi aktivnostmi. Japi je sinonim družbe, ki da veliko več na videz kot na vsebino. Danes pa japiji umikajo 'duppijem' – 'depressed urban professional' (depresivni mestni proefsionalci). Duppie je izgubil svojo dobro plačano službo, da lahko plačuje položnice, je prisiljen sprejeti slabo plačano začasno službo, nad katero je še nedavno samo vihal nos. Je zgovoren primerek današnje družbe, ki je soočena z ekonomsko krizo in negotovo prihodnostjo.

Pretirano varčevanje lahko pripelje do prave psihične motnje - sindroma 'frugal fatigue'.
Pretirano varčevanje lahko pripelje do prave psihične motnje - sindroma 'frugal fatigue'.FOTO: iStockphoto

2/ Frugal fatigue: Gre za utrujenost zaradi varčevanja, označuje naveličanost potrošnikov, ki zaradi finančne krize že mesece pazijo na svojo potrošnjo, se bojujejo z dolgovi in bančnimi krediti. Nekateri to varčevalno utrujenost premagujejo s kakšnim drobnim nakupom, s katerim se nagradijo za mesece odrekanja. Določene posameznike pa skrb za svoje finančno stanje tako prizadene, da se pri njih razvije že psihična motnja, ki so jo pimenovali sindrom 'frugal fatigue'.

3/ Warmist: Gre za osebo, ki je prepričana, da so ljudje edini in absolutno krivi za klimatske spremembe, zaradi katerih bo zrasla povprečna temperatura na našem planetu. Izključujejo možnost, da je globalno segrevanje vsaj deloma lahko tudi posledica naravnih pojavov. Skeptiki, pa naj bodo to klimatologi ali pa ne, so označeni z izrazom 'denier'. Zanje velja prepričanje, da nujni ukrepi niso potrebni, da bi zaustavili naraščanje temperature na Zemlji.

4/ Meformer: Poskus dobesednega prevoda tega izraza bi pomenil človeka, ki informira o sebi. Izraz označuje blogerja ali pa uporabnika socialnih omrežij, še posebej Twitterja, ki objavlja informacije o svojem življenju, svoje misli, svoja občutenja. Meformerji se razlikujejo od 'informerjev' po tem, da informerji objavljajo linke na različne novice, spletna socialna omrežja uporabljajo za komunikacijo s prijatelji. Med 'meformerji' je več žensk kot moških.

Kdor na spletu objavlja skoraj izključno informacije o sebi, je 'meformer'.
Kdor na spletu objavlja skoraj izključno informacije o sebi, je 'meformer'.FOTO: Reuters

5/ Pop-up store: Gre za maloprodajno trgovino, ki se zapre kmalu po odprtju, vendar ne zaradi tega, ker bi ji slabo šlo. Prodaja na primer sladolede v turističnih naseljih ali pa igrače v času božičnih praznikov. Uspeh teh trgovin je v tem, da prodajajo tisto, po čemer je v določenem obdobju veliko povpraševanja in so stroški poslovanja izredno nizki. Poleg navadnih trgovcev se tovrstnih trgovin vse bolj poslužujejo na primer modni oblikovalci ali pa velike družbe, ko predstavljajo kakšen nov izdelek. Tako je na primer prestižno dizajnersko podjetje Proenza Schouler v New Yorku ponudila svoje izdelke po diskontnih cenah v takšni trgovini. Odprli so jo 2. februarja na Manhattnu in jo čez 4 dni zaprli. Newyorčani so dobesedno drli v ta elitni butik.

6/ Staging: Gre za pojav, ki je tudi vezan na gospodarsko krizo. Kdor želi v času nepremičninske krize prodati svojo nepremičnino, mora biti zelo iznajdljiv. Da bi bilo prodajano stanovanje ali hiša kar najbolj privlačno za kupce, prebarvajo stene, okrasijo sobe, uredijo vrtove, celo barvajo travo, da bi bila hiša bolj privlačna. 'Staging' je v ZDA postal pravi posel, ki upošteva, da je kar 85 odstotkov nakupov odvisnih od tega, kar ljudje vidimo.

7/ Sexting: Izraz je nastal z združitvijo besed 'sex' in 'texting' – kar pomeni pošiljanje sporočil skupaj z erotičnimi fotografijami preko mobilnega telefona. Večinoma gre za najstnike, ki si preko mobilnikov pošiljajo 'prepovedane' fotografije.

Pre-gaming je vse pogostejša oblika druženja mladih.
Pre-gaming je vse pogostejša oblika druženja mladih.FOTO: iStockphoto

8/ Pre-gaming (ali pre-partying): Izraz se nanaša na pojav, ko ljudje med pripravo na zabavo spijejo alkoholne pijače vseh vrst. Še posebej je razširjen med mladimi, ki želijo privarčevati na dragih pijačah. Tako nakupijo alkoholne pijače v trgovini in se dobijo bodisi pri nekom doma ali pa kar zunaj in spijejo alkohol. Že vinjeni se tako odpravijo na kraj zabave, v diskoteko ali klub.

9/ Nontroversy: Dobeseden prevod te besede bi bil 'nekontroverznost'. Pomeni neobstoječo polemiko, afero, ki je namenoma vržena kot da bi preusmerila pozornost javnosti z ene tematike na drugo, ki je zgolj na videz bolj pomembna. Ta pojav je značilen za področje politike.

10/ Blamestorming: V nasprotju s konstruktivnim izrazom 'brainstorming', ki označuje skupinsko iskanje idej, 'blamestroming', ki izhaja iz izraza 'blame' – krivda, pomeni iskanje krivca za neuspehe. Namesto da bi iskali rešitve za probleme, se na službenih sestankih išče krivce za nepodpisano pogodbo ali pa neizponjena pričakovanja glede proračuna.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 646